Por i jego wartość odżywcza

0
34

Jest popularnym i zdrowym warzywem, które świetnie sprawdza się jako składnik zup i sałatek. Por to moc witamin i minerałów, dzięki którym nasz organizm może sprawniej funkcjonować, oraz wspaniały smak, dzięki któremu zwykłe dania nabierają wyjątkowego charakteru. Co warto wiedzieć na temat tego warzywa i jego wartości odżywczej? W jaki sposób dieta z takim dodatkiem może wpłynąć na nasze zdrowie?

Por to warzywo niezwykle ważne dla tych osób, które stawiają na kuracje odchudzające oraz oczyszczające organizm. Dlaczego? Bo warzywo to nie ma wielkiej wartości kalorycznej, jest za to cennym źródłem błonnika oraz składników, bez których ludzki organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Witaminy: A, C, E, witaminy z grupy B – oto główne powody, dla których warto włączyć por do diety. Warzywo to jest jednocześnie świetnym źródłem potasu, manganu oraz fosforu, dzięki czemu ma bardzo dobry wpływ na ogólny stan naszego zdrowia. Kiedy warto sięgać po to warzywo?

Wiadomo, że por będzie cennym dodatkiem do menu dla tych osób, które chcą wzmocnić swój organizm, pozbyć się problemów z bakteriami oraz toksynami, a jednocześnie oczyścić krew. Por pomaga obniżyć stężenie złego cholesterolu, może też odgrywać istotną rolę w profilaktyce chorób nowotworowych. Dania, w których pojawia się to warzywo, są nie tylko zdrowe, ale i smaczne. Przepisy na surówki i sałatki z porem, przepisy na zupy warzywne – oto rozwiązania, po które z pewnością warto sięgać. Im częściej to będziemy robić, tym lepiej dla nas.

PODZIEL SIĘ