Gumy oporowe – rodzaje

0
52

Gumy oporowe, inaczej taśmy do ćwiczeń, gumy fitness lub gumy treningowe, to przybory wykorzystywane w trakcie treningu siłowego czy aerobowego. Korzystają z nich trenerzy, profesjonalni zawodnicy, amatorzy treningowi oraz rehabilitanci. Taśmy są rekomendowane dla każdej osoby, która chce zwiększyć kondycję i wzmocnić swoje ciało. Jakie są rodzaje gum oporowych?

Gumy oporowe w treningu siłowym – co daje trening z gumami?

Trening z gumami oporowymi posiada wiele zalet. Największą z nich jest możliwość trenowania muskulatury wraz z jednoczesnym zminimalizowaniem występowania kontuzji lub przeciążenia stawów. Inną bardzo ważną zaletą treningu z gumami oporowymi jest możliwość zastosowania progresji treningowej – wraz z grubością gumy (jak również z kolorem) zmienia się jej opór. Aktywność z taśmami nie tylko wzmacnia całe ciało, ale również zwiększa jędrność skóry i umożliwia skuteczną walkę z cellulitem.

Gumy oporowe – rodzaje i zastosowanie

Na rynku można spotkać takie gumy oporowe, jak:

  • Taśmy do ćwiczeń – stosuje się je podczas treningów siłowych, sprawnościowych oraz w trakcie rehabilitacji. Skracają czas powrotu do zdrowia po przebytych kontuzjach oraz zwiększają mobilność mięśni. Jej końce można wyposażyć w uchwyt paskowy lub piankowy, co korzystnie wpływa na komfort ćwiczenia z wykorzystaniem taśm.
  • Gumy Mini Band – taśmy te charakteryzują się niewielką szerokością oraz małym rozmiarem. Przeważnie wykorzystuje się je do ćwiczeń siłowych oraz do rozgrzewki. Można stosować je jako dodatkowe obciążenie w trakcie treningu ze sztangą lub hantlami.
  • Gumy Loop Band – takie gumy oporowe doskonale zastępują sprzęt występujący na siłowni, np. wyciąg górny lub dolny. Stosowane są także jako gumy do podciągania. Tego typu taśmy można również przymocować do drabinki lub stałej konstrukcji i wykonywać poszczególne ćwiczenia.
  • Flossing Band – jest to taśma przeznaczona do wzmacniania i regeneracji mięśni. Owija się nią bolący mięsień kilka centymetrów pod miejscem pojawiania się bólu, a kończy kilka centymetrów przed. Kolejno można wykonać kilka prostych ćwiczeń, aż do momentu wystąpienia mrowienia. Wtedy należy ściągnąć taśmę i zakończyć terapię.

Nowoczesne ekspandery – to także w pewnym stopniu gumy oporowe

Tubing do ćwiczeń wyróżnia się tym, iż na swoich końcach ma uchwyty znacząco wpływające na wzmocnienie chwytu gumy podczas ćwiczeń. Można przymocować go do nóżki od mebla, drabinki lub klamki i zacząć wykonywać ćwiczenia. Aby wykonać trening, wystarczy naciągnąć linkę za pomocą dłoni. Ta na pozór łatwa czynność mocno mobilizuje oraz wzmacnia mięśnie.

PODZIEL SIĘ